11.10.16

Dizi Tavsiyesi

Can sıkıntısına iyi gelen diziler...



House M.D.
Süper bir doktor, tam olmak isteyeceğiniz kişiliğe sahip bir adam.


Friends
Mutlaka izlenmesi gereken bir dizi. Hayata dair yaşadığınız bir çok şey ile kendinizi içinde buluyorsunuz.


How I Met Your Mother (HIMYM)
Friends dizisinin çocuğu olan bir dizi gibi.

Uyarı: Friends izledikten sonra o kadar tatlı gelmeyebilir. Ama yine de bir şans verin. Sevecek ve bu dizide de kendinizi bulacaksınız.

2 Broke Girls
Çekim yerleri çok ilgili çekici olmasa bile, konusu ve senaryodaki mükemmel oturtulmuş replikler ile her şeyi ile sevmeye başlayacağınız. Çekim yerlerinin bile sevimli geldiği harika bir dizi.


Warehouse 13
Bilim kurgu'dan hoşlanıyor ve imkansızı izlemeyi seviyorsanız, bu diziyi de seveceksiniz.



Chuck
Dizilerde karakterlere salaklık yüklenmesi beni rahatsız eder, etrafımızda bizi rahatsız eden onca aptallığı abartılmış bir şekilde bir de izlediğim bir dizi de görmek istemem ama Chuck'ta başka bir şey var. Hem tatlı, hem şaşkın hem de ajan. Polisiye seviyorsanız, komedi de olsun biraz diyorsanız bu dizi tam size göre.


CSI: Cyber
Adından da belli olduğu gibi polisiye ve teknolojiyi bir arada ele alan bir dizi. Teknoloji suçlarının peşine düşüp, sizi de bilgilendirmek adına kısa açıklamaları da bulunuyor. Bazı konular yeterince iyi işlenmiyor. Fakat bilişim dünyasının büyüsüne kapılıp, görmezden gelebiliyorsunuz.


Haven
Doğa üstü olayların olduğu Haven kasabasına gelen bir ajanın başından geçen olayları anlatan bir dizi.



Eureka
Tamamen zeki insanların olduğu bir dizi izleyeyim ama beni de sıkmasın, eğlendirsin, ilgimi çeksin diyerek aradığınız bir dizi varsa Eureka doğru adres. Yemeğe içmeye para vermeden sadece bilime yeni şeyler katmak adına çalışan insanlardan oluşan bir kasabaya gelen bir şerifin hikayesi anlatılmakta.




Merlin
Meşhur büyücü Merlin'i duymuşsunuzdur. İzleyebileceğiniz her dizi ve film de bu kahin/büyücüyü hep yaşlı bir adam olarak görebilirsiniz ama burada Prens Arthur'u korumak için Prens Arthur'un her şeyine katlanan genç yaşta bir büyücüdür.



Mom

CSI: Crime Scene InvestigationLas Vegas'ta yaşanan suçların incelenmesi ve çözümlenmesini sağlayan güzel bir kurgu. Farklı fikirler ve ilginç yöntemler uyguluyorlar. Özellikle 7. sezon'da ortaya çıkan Minyatür Katil dizinin en güzel hikayesi bence.
Bu arada CSI : Miami dışında tüm CSI dizileri güzeldir aslında. CSI: Miami'yi de David Caruso'nun rol yapamayışı yüzünden sevmiyorum. Belki de rol yapamamayı çok iyi yapıyordur adam bilemiyorum



White Collar
Bir dolandırıcının yakalanması ve FBI'ya yardım etmesini konu alan dizi, güzel hikayeler barındırıyor. Bir solukta izleyip, bitirdiğim ve bittiğine üzüldüğüm dizilerden biridir.



The Lost Room
3 bölüm olarak çekilen fakat bazı yerlerde 6 bölüm olarak yayınlanan bir mini dizidir. Bir oda ve odaya bağlı esrarengiz eşyaların hikayeleri bir babanın kızının odada kaybolması üzerinden anlatılır. Keşke daha çok bölüm çekselerdi.



The Librarians
Kütüphanecilerin başından geçen ilginç esrarengiz olayların çözülmesini anlatan bir dizi. Bir türlü vakit ayıramadığım için tam olarak izleyemediğim ama hala ara ara izlerim ve her defasında "Bu defa yayınlanan son bölüme kadar izleyeceğim!" diyebileceğim kadar sevdiğim bir dizidir.




The Good Wife
Kocası Vali'liye aday bir avukatın avukatlık bürosunda ve özel hayatında yaşananları anlatan bir dizi. Sürükleyici ve ne olacak acaba diyeceğiniz bir yapıya sahip.



The IT Crowd
Bir şirketin IT (Bilgi Teknolojileri) departmanında çalışanları konu alan İngiliz dizisidir. Çok sürükleyici değil ama değindikleri çok iyi noktalar bulunuyor.



The Mentalist
Karısının katilinin peşine düşen bir adamın polis ile çalışmaya başlaması ile gelişen farklı hareketli, sürükleyici ve merak uyandırıcı hikayesini anlatır. Red Jones'un kim olduğunu öğrenmek için sabırsızlanıyorsunuz.

The Big Bang Theory
Tam çerezlik bir dizi, pazar günlerinin vazgeçilmezidir. Tam anlamıyla hiç izlemedim, rastgele bir bölüm açar izler ve eğlenirim.




Under the Dome
Stephan King yapımı, bir kasabadaki insanların cam küre içine sıkışması ile başlayan ilginç hikayesini anlatan sürükleyici bir dizi.



Sherlock Holmes
"Düşünüyorsun bu sinir eder."

2010'dan 2016'ya sadece 14 bölüm yayınlanan ve sabırsızlıkla yayınlanmasını beklediğimiz dizi. Ne zaman nerede oynayacağı tamamen bir sır. Sherlock Holmes'u da anlatmama gerek yoktur sanırım. Ama tüm Sherlock Holmes'lar arasında favorim bu dizidir.


Fringe
Bu diziyi herkes izlerken izlemeyi reddetmiştim itiraf ediyorum. Fakat yıllar sonra Fringe'in insanlar üzerindeki etkisi geçince bir de izleyecek bir şey bulamadım, bakıyım bu Fringe neymiş dedim. Çok güzeldi, sıkmadan sürekli olaylar oluyordu. Takip etmekte de zorlanmıştım. Ama yine de baya güzel toparladılar her şeyi. Abartıldığı kadar etkilemedi ama yine de çok güzeldi. Bu arada ben sonunu da beğendim. Böyle bitmemeliydi diyenlere "Tam da böyle bitmeliydi." diyorum.



Burn Notice
Eski bir CIA ajanının görevden alınması (yakılması) sonrasında polise gidemeyecek durumda ve yardıma ihtiyacı olan insanlara gizlice yardım etmesi konu alınmış. Aksiyonlu ve eğlenceli bir dizi. Ayrıca Michael'ın (eski ajanın) eski sevgilisi rolünde yer alan Fiona ve Michael'ın annesinin oynadığı karakterler çok hoşuma gitmişti. Şiddetle tavsiye edilir.



Once Upon a Time
Masallar diyarından kopup dünyada yaşamaya mahkum edilen masal kahramanlarının hikayesini anlatıyor. İlk bölüm başlamasıyla başladığım bu diziyi ikinci sezondan sonra izleyemedim çünkü bana göre çok yavaş gidiyordu. Sonra da nerede kaldığımı unutunca vazgeçtim. Yine bir ara baştan başlayacağım ama bakalım ne zaman. Karakterini başlarda çok sevmesem de Rumpelstiltskin karakterinin söylediği sözler için bile izlenebilir.



Leverage
Dolandırılan veya herhangi bir şekilde mağduriyet yaşamış ve kanunda adaletini bulamamış insanlara yardım eden "dolandırıcıların" yaşadığı maceraları konu alıyor. Karakterler ve konu süperdi. Hep dediğim gibi "Kötülük de kötülere karşı var olmalı." tam olarak bunu anlatan dizi.



Person of Interest
11 Eylül darbesinden sonra Amerika'yı yaşanacak terör olaylarına korumak amaçlı yazılan bir yazılım bulunuyor. Ve yazılımı yapan Harold toplu terör olaylarında ölecek insanların dışında tekil insanları da kurtarabileceğini fark ediyor ve devlete bildiriyor. Devletin bu konuda bir şey yapmayacağını anlayan Harold, kendi başının çaresine bakmaya başlıyor.


Flash Forward
Tüm dünya 6 ay sonrasında yaşayacağı 137 saniyeyi bugünden görseydi hayat nasıl bir hal alırdı? Bu sorunun cevabını ve nasıl olduğunu merak ettim ve bende izledim. Keşke daha fazla devam etseydi.