21.10.16

Akıllı Evler

Akıllı Evler'e Akıllı Fikirler
Önceden düşündüğüm akıllı ev projesinden bahsetmek istiyorum. Düzenlenebilir Duvar Sistemi'nden önce düşündüğüm bir fikirdi bu aslında.

Kolay süpürme, silme ve ev temizliğine yönelik fikirlerimden bahsetmek istiyorum. Evi süpürmek için sensörlü evin içinde kendi kendine gezebilen süpürgeleri düşünüyordum ama yapıldı sanıyorum.
Asıl çözüm bulunması gereken konunun cam silmek olduğunu düşünürken buna iki çözüm bulduğumu düşünüyorum.
İlk önerim; camların sağ ve sol kısımlarına raylar yapılacak. Üst kısmına su için incecik bir hortum takılacak hortum yatay düzlemde delinerek suyun akması sağlanacak. Hortumun hemen altında fırça veya bez görevi görecek yine yatay düzlemde bir sistem olacak. Sistem çalıştırıldığında bez/fırça rayların üzerinde aşağı-yukarı şeklinde hareket edecek ve hortumdan su akacak. Bez/fırça'nın olduğu kısmın borusuna cam sil gibi bir ürün de eklenebilir. Bu şekilde aşağı yukarı yaparak camları temizleyecek.


İkinci önerim ise mıknatıslı cam silme sistemlerine dayanıyor. Tüm sistem tek bir parça üzerinde olacak. Camın dış tarafında, üzerinde ve/veya altında bir ray sistemi olacak. Yukarıdan aşağı (dik) bir sistem olacak, bu sistemin üzerinde silme, su püskürtme ve mıknatıs sistemi bulunacak ve çalıştırıldığında bu çubuk ileri geri gidip, gelecek.Sistemi çalıştırmadan önce aynı sistemin diğer çubuğu içeri takılırsa içeride bulunan çubuk ve dışarıda bulunan kısım mıknatısla birlikte hareket edecekler ve sistem hem iç camı hem dış camı temizleyecek.

En önemli konulardan biri de çamaşır yıkamak aslında. Çamaşır nasıl daha iyi yıkanır? bu sistem nasıl kolaylaştırılır diye düşünürken şöyle bir sistem geldi aklıma; 3 adet kirli çamaşır sepeti olduğunu düşünürsek, biri kırmızılar biri beyazlar biri de renkliler için olacak. Bu sepetlerin içinde bir terazi sistemi olacak. Makineniz 9 kilogram yıkama kapasitesine sahipse, bu ağırlığa en yakın olan sepetin içindeki kıyafetleri alıp makine yıkayacak. Tabi bu durumda da iki farklı sistem yapılabilir.
İlk sistem makinenin kapağının makinenin üst kısmına alınması ve bir sistem (robot kol gibi) yardımı ile kurutucuya taşımak, ikinci yöntem ise çamaşır makinelerinin altına kurutucu eklemek ve yıkandıktan sonra direk içten açılan bir kapak yardımı ile kıyafetleri kurutucuya geçirmek.

Asıl en zor kısmı kurumadan sonra gerçekleşiyor diyebiliriz. ÜTÜ. Asıl bunun için bir şey düşünmek lazım dediğinizi duyar gibiyim ama onu da düşünüyorum merak etmeyin.