21.7.17

Evini Kartında Taşı

Bir kart düşünün ki internet, elektrik, su hepsini yanınızda taşıyorsunuz. 
Nasıl yani mi?
Mesela evden çıktınız internete ihtiyaç duyuyorsunuz. Bir yerde internete bağlanmak istiyorsunuz. Mutlaka bir şey yemeniz ya da içmeniz gerekir. Şifreyi doğru girdim mi, internet hızı benim için yeterli mi diye düşünüp, duruyorsunuz. Mesela şöyle bir sistem olsa; internetinizi yanınızda taşıyabilseniz. Evet taşınabilir internet paketleri var. Ama ben evinizde var olan tüm sistemleri tek bir yerde topladığınızı elektriğinizi, hatta suyunuzu bile yanınızda taşımanızdan bahsediyorum.

Elinizde bir cihaz taşımadan, kart tanıma sistemleri ile gittiğiniz yerdeki modeme kartınızı okutsanız ve kayıtlı olan bilgisayarınız evinizde kullandığınız internet hızını yanınıza getirse. Bu durumda gittiğiniz yerdeki internet hızının o an var olan en hızlı interneti sağlayacak şekilde olması gerekiyor tabi ki. Bu kullanımınız da evinizde kullandığınız internetin kotasından düşse mesela.

Ya da dışarıda telefonunuzu şarj etmeniz veya bilgisayarınızı şarja takmanız gerekiyor. Bu durumda prize kartınızı okutsanız ve kullandığınız elektrik kadar evinizde bulunan elektrik faturasına yansısa süper olmaz mıydı.

Su kısmına gelirsek de, dışarıda tuvalete gittiğiniz de tuvalete girerken okuttuğunuz kartla harcadığınız su miktarı yine su faturanıza yansıyacaktır. Tabi böyle bir durumda tuvaletler tek kişilik olmalıdır. Ama bu fikir pek iyi olmayabilir, tuvaletten çıkarken elini yıkamayan o kadar çok insan görüyorum ki, bu iyice el yıkamamaya teşvik edebilir ki bunu asla istemeyiz. Su kısmından belki de vazeçmeliyim.

Belki de şuan herkes dışarıda interneti, elektriği bedava kullanmaktan memnundur. Belki insanlar telefonunu bu bahaneyle dışarıda şarj edip, tasarruf yaptığını düşünüyordur. Bu sebeple bu fikrime katılacak kişiler sadece firma veya kafe gibi yerlerin sahipleridir. Ama ben kimseye internet şifresi sormadan dışarıda internete bağlanmak ayrıca yanımda hiç bir şey taşımadan bağlanmak istiyorum. Telefon internetini aç derseniz, kabul edin onlar su gibi bitiyor bir de bilgisayara bağlarsam vay ki ne vay halimize. Telefonumu da asla dışarıda şarja veremiyorum, bana şarja takar mısınız demek garsona minnet etmek gibi geliyor. Bu sebeple benim gibi insanlar için süper bir sistem olacak.

Daha ayrıntılandırılıp, geliştirilebilir bir fikir. Henüz sadece aklıma gelenleri yazıyorum ama bir gün üzerinde düşünüp, geliştirirsem, onları da buraya eklerim.