4.7.17

Kamu Spotu

İlkokul 1. sınıf 1. ders: Trafik sağdan akar. Yolun sağından yürüyün!

Sevgili ülkemin insancıkları, anladık araba kullanmayı bilmiyorsunuz ama yolda yürümeyi nasıl bilmiyorsunuz anlamadık. En azından ben hiç anlamadım! İlkokula giden her öğrenciye ilk öğretilen ders yolun sağından yürümesi gerektiğidir. Trafikte arabalar da sağdan gider, buradan hatırlayabilisiniz. Üzerine onca ders alınca kafanız karıştıysa hatırlatayım istedim. 

Ayrıca yolun ortasında "çat" diye durulmaz. Uygun ya da müsait bir yere geçersiniz, orada durursunuz. Yolun ortasında durmazsınız. Bu en sinir olduğum durumlardan biri olsa da bu aralar beni en çok çileden çıkaran durum araba kullanan herkesin cep telefonu ile oynaması.

Bakın açık konuşacağım. Hiç biriniz sandığınız kadar önemli değilsiniz. Birinin hayatını kurtaracak mesajlar da yazmıyorsunuz. Bu yüzden araba kullanırken bakmayın telefona. "Trafik var ama ne yapayım sıkılıyorum." diyenleri duyar gibiyim. Arkadaşım trafik yok, sen telefonuna bakıyorsun, o telefonuna bakıyor, bu telefonuna bakıyor. Trafiği de siz yaratıyorsunuz. Hala ısrarla çok önemli biri olduğunu iddia ediyorsan da kendine bir şoför tut, sen otur arkada yaz mesajlarını, ya da e-postalarını. 

Buraya daha neler yazardım da araba kullanırken telefonla oynayacak akla sahip insanların anlayabileceğini sanmıyorum.