31.3.17

kariyer.net

kariyer.net nedir? Eksikleri nelerdir?



İş aradığımız zamanlarda kullandığımız önemli sitelerden biridir kariyer.net. Bir çok kariyer sitesinden daha düzenli, daha sade ve daha kullanılabilir bir sitedir. Aşağıda bahsettiğim sorunlara rağmen iş aradığımda kullandığım tek sitedir. Çünkü bir çok kariyer sitesine göre tasarımının ve kullanımının daha düzgün olduğunu düşünüyorum.

Peki eksikleri nelerdir?


Bu yazıyı yazmadan önce adaydestek@kariyer.net ile iletişime geçtim. Ama fazla umursanmadığıma kanaat getirdim. En azından umarım umursanmadığım için bu konuşmalar geçmiştir aramızda.


Kariyer.net'e giriş yaptıktan sonra Bana Uygun İlanlar alanına tıkladığınızda ilk sayfada size uygun ilanları listeliyor. Sizi (http://www.kariyer.net/is-ilanlari/#&so=rdFilterAramaSecenekleri1) sayfasına yönlendirerek. Fakat sayfaya ulaştıktan sonra linkinizi http://www.kariyer.net/is-ilanlari/ olarak güncelliyor. Büyük ihtimalle bu sebepten session almasına engel olan bir durum oluyor ki, ikinci sayfaya geçmek istediğinizde aşağıdaki gibi boş bir ekranla karşılaşıyorsunuz.




Bu durumu adaydestek@kariyer.net adresine bildirdiğimde aldığım cevap cache temizlememdi. Sizin alamadığınız session'u ben nasıl cache'te tutuyor olabilirdm? Yine de dediklerini yaptım. Hatta bilgisayarımdan ve/veya hesabımdan kaynaklı olabileceğini düşünerek başka arkadaşlarımın hesaplarında onların bilgisayarı üzerinden denedim, yine aynı durumla karşılaştım.

Bunu da bildirdiğimde benden kullanıcı adı ve şifremi istediler. Fakat bilgi güvenliğim açısından bunu yapamayacağımı belirttim. Üzerine bir de aldığım hatanın videosunu çekerek gönderdim. 


Uzun bir uğraş sonucunda hatayı fark ettiklerini ve yazılım ekibine aktardıklarını konu ile ilgili dönüş yapacaklarını belirttiler. İlginiz için teşekkür ederim, maili attıktan sonra kariyer.net tarafından aşağıdaki gibi bir mail tarafıma iletildi.

"Merhaba ,

Ana sayfada görüntülenen Bana Uygun İlanlar alanı Executive özgeçmişe sahip üyelerimizin bilgilerine uygun ilanların görüntüleneceği şekilde tasarlanmıştır.

Bu konu ilgili departmana iletilmiştir.

Biz teşekkür eder kariyer hayatınızda başarılar dileriz."

Şimdi kime göre neye göre Executive? Ayrıca ben Executive üye değilsem neden Bana Uygun İlanlar alanını görüyorum? Ve Bana Uygun İlanlara bastığımda neden bana size uygun 918 ilan bulundu uyarısı veriyorsunuz?Ama yine suçlu ben oldum. Bence ya irtibatta bulunduğumuz ekipler daha bilgili olmalı ya da bilgili değilse bile, belirttiğimiz sorunları diğer ekiplerle (yazılım, test gibi) görüşüp, dönüş yapılmalı.

Sonuç olarak siz Executive üye olsanızda olmasanız da ikinci sayfaya geçmek için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz. İkinci sayfaya geçtikten sonra zaten ileri dedikçe sayfalar düzgün bir şekilde devam ediyor. Eğer erişemediğiniz sayfa olursa da linkin sonunda bulunan 2 rakamını geçmek istediğiniz sayfa numarası ile değiştirerek o sayfaya ulaşabilirsiniz.

http://www.kariyer.net/is-ilanlari/#&so=rdFilterAramaSecenekleri1&cp=2

Bir sorunla daha karşılaşmıştım ama aldığım yanıttan sonra bunu kariyer.net'e bildirme gereğinde bulunmadım. Kendilerinin fark etmesini bekliyorum. Sorun da şu şekilde ilerliyor; ilanları listeleme ekranında bildiğiniz gibi listelenen ilanların altında firma isimlerini de görebiliyorsunuz ve bu firma isimlerine tıkladığınızda, tıkladığınız firmanın tüm ilanları sıralanıyor. 

Bunun da bazı firmalarda çalışmadığını fark ettim. Sizi yeniden filtreleme ekranına yönlendiriyordu. Yazılımda yapılan bir değişikliğin etkilenmesi sonucunda yeni eklenen ilanların ve/veya firmaların sayfalarında bu hataların olduğunu düşünüyorum.

Bu yazımdan sonra da kariyer.net'in CV'mi engelleyeceğini düşünüyorum. Ama kusura bakma kariyer.net sizi uyardım.