30.7.16

SQL Nasıl Kurulur? (Resimli anlatım)

Sql Nedir?
Açılımı Structured Query Language olan verileri yönetmek, tasarlamak, işlemek ve düzenlemek için kullanılan veritabanı yönetim sistemidir. Aslında Sql bir programlama dili değildir. Sql nasıl kurulur?
Arama motorunuza Sql Server Express yazarak çıkan Microsoft sitesinden yüklemeyi gerçekleştirebilirsiniz.


Sql Server 2014 Express indirin" bastıktan sonra çıkan sayfada hotmail kullanıcı bilgilerinizi girdiğinizde önünüze bir form açılacak. Bu form üzerinden ben 64 bit bilgisayar kullandığım için Sql Server 2014 Management Studio 64 bit seçip, dili ingilizce seçerek, sayfanın en altında bulunan Continue butonuna basıyorum.


Ve Sql Server 2014 Management Studio bilgisayarıma yüklenmeye başlıyor. Yükleme tamamlandıktan sonra, indirdiğim exe dosyasını çalıştırıyorum. Çıkan ekrandan dosyanın yükleneceği yeri Browse ile seçerek, yükleme işlemini başlatıyorum.


Yükleme işlemini yapabilmem için aşağıdaki ekrandan New Sql Server stand-alone installation or add features to an existing installation kısmını seçiyorum.


Seçimi yaptıktan sonra sizden lisans onayı istiyor. Onayladığınıza dair checkbox'ı seçtikten sonra Next butonuna basabilirsiniz.


Yükleme devam ederken aşağıdaki gibi neleri yüklemek istediğinize dair bir ekranla karşılaşıyorsunuz. Ben tüm eklentileri yüklüyorum. Size hangisinin gerekli olduğunu bilmiyorsanız buradan ne seçtiğinizde ne yükleneceğine yardımcı olacak sayfaya ulaşabilirsiniz.


Next butonuna bastığınızda yükleme devam ediyor ve tamamlandığında aşağıdaki ekranla karşılaşıyorsunuz.



Close dediğinizde Sql yükleme işlemini tamamlamış oluyorsunuz. Menüyü açıp, Sql yazdığınızda Sql Server 2014 Management Studio ile Sql Server'ınıza ulaşmış oluyorsunuz.

Bu yazının devamını okumak isteyenler buradan devam edebilirsiniz.