18.7.16

3 Idiots (3 Aptal)


Film izlemek, en sevdiğim hobilerimden biridir. Fantastik filmler izlemekten hoşlanırım. Daha doğrusu olması imkansız gibi gözüken ama olabilir mi acaba dedirtecek derece de fantastik filmleri severim. Senaristlerin yaratıcılıkları, yönetmenin filme uyarlaması fazlasıyla ilgimi çeker aslında.

Ayrıca Hint filmlerini sevmem. Aslında müzikal olan filmler bana fazla abartılmış gelir. Mesela zam döneminden bir sonraki gün işe geldiniz herkes zamdan memnun ve siz bu duruma çok sevinip, bir anda hep beraber aynı şekilde dans etmeye başladınız. Bunun mümkün olabileceği tek durum dans okulunda çalışıyor olmanız olabilir. Böyle bir durumunda meydana gelmesindense elinizde bir kumanda ile zamanı ileri geri alabilmeniz teknoloji böylesine gelişirken daha mümkün gözüküyor sanki.

Hint filmlerine bakış açımda bu şekildeydi. Sonra Radyo Sinema Televizyon okuyan bir arkadaşım bana 3 Idiots filmini tavsiye etti. Tam sana göre bir film dedi. Evet film zevkine güvenirdim ama sanatsal (bana hiç uymayan vakit kaybı olarak baktığım filmlere genelde böyle söylerim) filmleri de sevdiğini düşünürsek hiç sıcak bakmamıştım. Yaklaşık bir sene boyunca filmi izlemeyi reddettim.

Sürekli film izleyen biri olarak okulumun yaz tatili döneminde izleyebileceğimiz tüm filmleri kardeşimle tüketmiştik ve inatla izlememeye çalıştığımız film 3 Idiots her yerde karşımıza çıkmaya başlamıştı.

Bizde bir gün can sıkıntısına yenik düşüp, filmi açtık. Film daha başından sarmaya başlamıştı. Önce neler olduğunu anlamaya çalıştık, derken devamı hızlı bir şekilde geldi. 3 mühendisin çok iyi bir üniversitede yaşadığı macerayı anlatıyor aslında.

Korkusuz, zeki, sistemden usanmış bir öğrencinin üniversiteye meydan okuyarak hayatını değiştirdiği iki arkadaşı ile birlikte yaşadığı maceraları konu alıyor. Eğlenceli, komik, her sahnesini sabırsızlıkla beklediğiniz "Al iz vel" sözünün ne anlama geldiğini, neden her yerde yazdığını anlayacağınız bir film aslında. 3 saat olduğuna bakmayın, su gibi akıp gidiyor zaman izlerken.

En güzel sahnelerinden birini de burada paylaşıyorum.