Sketch çizimi bir sonraki adıma hazırlık için yapılan kaba
bitmemiş taslak çizimleridir. Kullanıcı arayüzüne benzemesi gerekmez. Fikrinizi ve izleyeceğiniz yolu görmenizi sağlar. Genelde el
ile çizilir.
Faydaları;
Faydaları;
- İş üzerinde fikir alışverişi yapmak,
- Ayrıntıları geliştirmek,
- Kullanıcılar ile aynı yolda olmak,
- Renk kullanılmadığından gereksiz detaylara takılmanızı engelleyerek, etkileşimleri görmek.
Wireframe
Wireframe bir
projenin yapısını ve işlevselliğini planlamak için kullanılan, işlevsel öğeleri
temsil eden stil bağımlılığı olmayan bilgi mimarisi eskizleridir. Resim, metin
gibi öğeler sembolik olarak oluşturulur. Basit, doğrudan ve hedefe yönelik
çizimlerdir. Sadece gri kutulardan oluşan bir çizim gibi gözükse de
tasarımınızın omurgasını oluşturur.
Bazı
durumlarda kullanıcı arayüzünün önemini arttırmak ve hızlı test edilmesini
sağlamak için tıklanabilir wireframe’ler oluşturulabilir. Kullanıcıların “Bu
butona bastığımda ne oluyor?” soruları ile karşılaştığınızda da tıklayıp,
göstermeniz yeterli olacaktır.
Barındırdıkları;
- Ana bilgi grubu (ne?)
- Bilgi yapısı ve düzen (nerede?)
- Kullanıcı arayüzü etkileşiminin bir açıklaması ve temel görselleştirmesi (nasıl?)
Wireframe çizerken aslında bir şehir haritası oluşturursunuz. Her sokağın harita üzerinde temsili bir görüntüsü vardır. Haritaya baktığınızda şehrin mimarisini hissedersiniz fakat güzelliğini algılayamazsınız.
Wireframe oluşturmak için fazla zaman harcamamanız gerekir.
Simge seçimi, resim yükleme renkler için vakit ayırmamanız gerekir. Düşük
kaliteli (lo-fi) çıktılar oluşturmalısınız. Tüm ekip için yol haritası
oluşturduğunuzu ve ekibin ilerlemek için yol haritası beklediğini, görevinizi
hızlıca görselleştirmeniz gerektiğini unutmadan hızlı bir şekilde oluşturmalısınız.
Mockup
Görsel
tasarım taslağıdır, çoğu zaman gerçek görsel tasarımlarını içerir. İşin sonunda,
varılacak noktada kullanıcıların göreceği ürünü temsil eder. Kullanıcıların “Nasıl
bir ürün olacak?” beklentisini karşılamayı amaçlar.
İyi
hazırlanmış bir mockup;
- Bilginin yapısını temsil eder, içeriği görselleştirir ve temel işlevleri statik bir şekilde gösterir,
- İnsanları projenin görsel yönünü incelemeye teşvik eder.
Prototype
Bir
prototip, bir model veya gerçek bir şeyin simülasyonu gibidir. Gerçek bir
uygulama hissi veren, birbiri ile bağlantılı görüntülerdir. Bir prototipin
interaktif ve son kullanıcı arayüzüne yüksek oranda benzemesi gerekir. Gerçek
ürün arayüzü ve fonksiyonel etkileşimi simüle ederek kullanıcılar için eksiksiz
bir kullanıcı deneyimi sağlamalıdır. Her proje için yapılması gerekli değildir.
Genellikle kullanıcıların ürünü test etmeleri için hazırlanır.
Prototip testi,
prototip tasarlamanın önemli bir adımıdır. Prototip testi yaparken referans
alabileceğiniz bazı sorular vardır.
- Kullanıcı işlemi nasıl başlatıyor?
- Kullanıcı ilk adımda ve sonraki adımlarda nasıl ilerliyor?
- Tasarımı amacına uygun kullanıyor mu?
- Tasarımın zorlukları ve kolaylıkları neler?
Sketch / Wireframe / Mockup / Prototype Ayrımı
Kaynak